Innemiljö

Våra lokaler är indelade i två avdelningar, båda med öppna ytor och mindre krypin för lekar och vila. Mitt emellan avdelningarna finns vårt kök och ett gemensamt aktivitetsrum med gott om plats för lekar såväl som teater, dans och rytmik.

Vår utegård

Vi har en mysig och lummig utegård som vi är mycket stolta över. Utemiljön har skapats av föräldrar och personal tillsammans och vi underhåller och förnyar den själva. Gården har olika områden med öppna ytor, lekställningar, gungor, buskar och träd. Kort sagt en plats med många möjligheter!

Närmiljö

Det är inte svårt att förstå varför grundarna valde att starta förskolan på Stumholmen. Placeringen är unik; centralt i Karlskrona, men med hav och strand i sin direkta närhet. Förutom de natursköna platserna omkring förskolan når vi även Marinmuseum med en promenad på någon minut.